21 Kasım 2023 Salı

KEROTOKONUS AMELİYATI NASIL GEÇER?

 

Bu yazıyı okumaya başladığınıza göre muhtemelen kerotokonus ameliyatı olacaksınız. Belki biraz korkuyorsunuz ve İnternetten forumlardan bilgi edinmeye çalışıyorsunuz. Merak etmeyin yalnız değilsiniz.

2021 yazıydı. Büyük bir hevesle sürücü belgesini  alabilmek için aile hekiminin yolunu tuttum. Beni göz doktoruna sevketti. sağlık muayenesi  sonucu  bu hastalığım olduğunu öğrenmiştim.

Göz doktoruna sevkimden 1-2 ay sonra kurul kararıyla birlikte cross linking ameliyatına karar verildi.

Daha önce hiçbir göz ameliyatı olmadığım için nasıl bir şey karşılaşacağımı bilmiyordum. Gün verildi, sabahtan gittik bazı belgeri imzaladık ve ameliyat odasına alındım.

Aslında korkulacak hiçbir şeyin olmadığını gördüm. Hatta yapmam gerekenin doktorun söylediklerine uymak dışında fazla bir şey olmadığını farkettim. Doktorum gerekli bütün işlemleri yaptı. Ameliyatın 45 dk yakın sürdüğünü hatırlıyorum. Doktor ve asistanı göze damlalar damlatıyor ve bir kez de mor ışığa bakmamı söylediğini hatırlıyorum.

Sonrasında göze elle temas edilmemesi, güneş gözlüğü kullanılması gibi en önemli tavsiyeleri aldıktan sonra lenslerimi de edindikten sonra büyük bir sevinçle ehliyetimle birlikte araba kullanabiliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İLHAM GELMEMESİ

Yazmak yaratıcılık gerektirir. Disiplinli olarak her gün yazsanız bile yine kaliteye ulaşamayabilirsiniz. Ama ilham geldiği zaman sizi kimse...